منفی بینی و خوش بینی دو تیغهء یک قیچی اند!

احساساتی مانند: قهر, خشم, ترس, غم, حقارت, انزجار, حسادت, خساست, خودداری, کینه, انتقام, نفرت, لجبازی, غیبت برای مشوه کردن چهرهء دیگران و ...زیر مجموعهء منفی نگری قرار می گیرند که در راستای مقاله به تمامی اینان خواهم پرداخت. نه تنها منفی بینی همیشه ما را از خطرات باخبر نمی کند و چه بسا واکنش های ما را در مقابل اتفاقات, به سوی غیر واقعی و غیرحقیقی سوق می دهد. شش مورد از هفت احساسات ابتدایی نسل بشر را احساسات منفی تشکیل می دهند و در نتیجه منفی نگری و منفی گرایی را رونقی بازاری است!
با توجه به اینکه احساسات آدمی, اعمال ما را در دست دارد و احساسات منفی نیز غالب بر احساسات مثبت می باشد, لذا با تمام علاقه و پشتکار, با نگرانی و قهر و شکایت به زندگی ادامه می دهیم و هیچ مادر مهربانی نیست که این نگرانی و منفی بینی را مرهم باشد!؟


هر امری را که ما قادر به دیدن ذات و فطرت آن, در لحظه و اکنون نباشیم, می توان آن امر را منفی(جهنم) نامید. نوع دید ما بر موضوعات و اوامر, نه تنها حالات روانی, بلکه سلامت فیزیکی ما را نیز می توانند تعیین کرده و احوال درونی و روانی ما را نیز لو می دهد. شلوار صورتی مرد هنرمند و رفتار شارمانت فلان آرایشگر مرد, در همه کس تاثیر یکسان برجای نمی گذارد. یکی بالا می آورد و دیگری اگر زور و قدرت داشته باشد, آنان را حذف می کند و خیلی ها نیز هستند که چگونه بودن آنان را پذیرفته و خواهند پذیرفت. همهء این ها بستگی به نوع دید و نگاه ما انسان ها دارد. آیا ما واقعاً از وجود زیبایی ها لذت می بریم و یا اینکه آن زیبایی ها را تبدیل به درد و اندوه می کنیم؟